Varför spelar åren någon roll?

Jag har många gånger upplevt att folk ska skryta om hur länge de har ridit som om att det på något sätt säger att de är bättre än alla som ridit kortare, men det stämmer ju inte? Det är nästan aldrig så. Det handlar snarare om din egna utvecklingskurva och faktsitk om hur duktig du är. Ett exempel är min kompis Maja. Hon har ridit kortare än de flesta andra (inte mycket kortare utan bara något år) men hon är minst lika duktig som resten av oss. Det stör mig att folk tror att de är bättre för att de ridit längre. Det är verkligen inte så... 
 
Jag vet inte om de som säger så bara säger så för att de egentligen inte är så jäkla bra utan att de bara vill visa att de är bättre. Fast de inte är det? Det kan ju också vara så att sånna inte tål att någon som har ridit kortare är bättre än vad man själv är. Jaja det är i mina ögon väldigt irriterande med folk som inte kan acceptera att de inte är bäst!
 

Kim

Sant det du skriver! Många som börjar rida när de är äldre lär sig fortare än de som börjar när de är yngre, som jag har ridit sen jag var 5 år men då var det ju typ sitta på hästen och bli ledd... ;) Men det man får av många år med hästar är HÄSTVANA tror jag, att vara van vid hantera massor av olika hästar, läsa av situationer och sådant både på marken och i ridningen mer än vad folk som har ridit kortare :)

2014-07-02 @ 13:36:16
URL: http://kimsfoton.blogg.se/
Lisa Svensson

Håller verkligen med dig. Jag har bara ridit i tre år och rider med de som har ridit typ 5 år, men jag är ju inte sömre för det. Det hankar ju om hur fort man lär sig och hur säker man är i sadeln. Och vissa skryter ju om att de ridit så många år, fastän te.x jag har suttit fler timmar i sadeln. Sjukt bra inlägg:)

Svar: Tack :)
kombiryttarna.blogg.se

2014-07-02 @ 23:19:34

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback