Det där med att gilla en ridskolehäst...

En känsla man ofta får på ridskolan är att man strävar efter att börja gilla en häst extra mycket. För att kunna säga att den där hästen är min, vi hör ihop. Man vill att de andra på ridskolan ska kolla på den ponnyn och tänka "den här ponnyn hör ihop med Emelie". Det är för att det är så nära vi ridskoleryttare kan komma en egen häst, att helt enkelt paxa en utav ridskolans hästar.
Men nu tänker ni säker, vad gör ni om två personer gillar samma? Det är ändå en hel ridskola full utav elever. Ja det händer, ofta. Men den brukar oftast "tillhöra" den äldre eleven, specielt om ryttaren då rider ponnyn i en utav träningsgrupperna. Det händer desutom att två i samma ålder gillar samma och då jäklar blir det bråk om vem som rider den bäst, vem som ska ha den på alla tävlingar osv. Vår ridskola har fört in en regel under seriehoppningen och dressyren som stoppar det, nämligen att man endast får tävla samma häst en gång. Dvs att nu har jag haft Diana på en tävling och får därför inte ha henne på nästa. Det tycker jag är en bra regel för att man inte ska bråka om sådant.
 
Jag vet dock själv hur ont det gör när någon annan av ens kompisar rider ens favorithäst bättre än en själv... Man vill gärna inte se att någon annan kan rida den hästen bättre, men så är det! Det är en stor nackdel med ridskola... Man kommer aldrig få ha sin favorithäst för sig själv.
 
 

Lisa

Vet precis hur det känns, samma sak med Abbe. Har dock tur att han är svårriden och inte alla som fastnar för honom i ridningen, dock har han drömutseende så typ alla är o pillar på han hela tiden, jobbigt hej. Svårt dedär, jag vill att han ska vara "min egen" men så blir det aldrig, åh :(

Svar: mm... det är så sjukt jobbigt :'(
kombiryttarna.blogg.se

2014-01-22 @ 20:10:24
URL: http://ponnytidenut.blogg.se
Kim

Åhh, så är det när man har "egen" också (jag har dock aldrig haft egen utan foderhäst, men du fattar). Men om te x någon som man vet är mycket bättre rider hästen bättre känns det KUL att se att 'vad fint hästen kan gå!'. Men är det någon som man tycker att jag rider lika bra som h*n, då kan det vara lite jobbigt men samtidigt så rider ju andra inte så ofta ändå så :) <33

Svar: Ahaa... Det trodde inte jag att det kändes så för det är ju ändå "din" häst så man kan på något sätt visa det. Alltså det kan man kanske inte riktigt på en ridskola men ja, man försöker så mycket man kan däremot! :) /Emelie
kombiryttarna.blogg.se

2014-01-22 @ 21:58:31
URL: http://kimdahl.webblogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback