Produkter från Horze

 Det kom hem några nya grejer från Horze i veckan som jag tänkte berätta lite för er om. Det var tre olika produkter då; svarta boots av mockaimitation, Säkerhetsstigbyglar och ett par sommaridhandskar.Vi kan ju börja med Bootsen.
Jag måste säga att jag verkligen gillar dem. De är simpla men ändå otroligt praktiska. Det är snyggt att ha en sån enkel färg och jag tror verkligen att dem kommer komma till anvädning. De är desutom väldigt välgjorda och ser ut att vara rätt sköna för hästen på överdelen. Jag har ett par andra boots från hööks, i röd. Jag är egentligen rätt missnöjd med den då de ser så otroligt slarvigt gjorda ut, vilket dessa inte gör.
Det här är ridhanskarna. Det är sommarridhandskar och jag har tyvärr inte hunnit pröva dem i sommarvärme. Det får antagligen vänta till nästa sommar men jag tycker om passformen och att de andas sjukt bra. De är någon form utav läderimitation på handflatan och på fingrarnas kanter men på andra sidan är det som ett tuunt nättyg vilket kanske inte syns på bilden. En otroligt bra idé och jag har aldrig sätt liknande handskar förr. Måste verkligen säga att jag är taggad på att använda dem nästa sommar. Har verkligen behövt något sådant.
 
Jag tycker det är otroligt skönt att rida utan ridhanskar men får bara en massa skavsår. Dessa känns nästan som att man inte har på sig ridhandskar vilket är jättebra! Tänk er typ att det inte känns att man har handskar och man slipper skavsåren av att rida utan ridhandskar.
Jag fick också dessa stigbyglar. Jag behövde verkligen ett par säkerhetsstigbyglar till nästa sommar så det är jättebra att jag fick dessa. Dock är de liite väl tunga för min smak men de är också bättre än inget. Sånna stigbyglar är ju definitivt ett bättre allternativ än helt vanliga plaststigbyglar då man faktistk kan känna sig mycket säkrare i dem. Jag har planerat att framförallt ha dem när jag hoppar då det är mycket bättre att ha sånna i hoppning. Jag vet inte var mer jag ska berätta om dem. De är väl som de flesta andra säkerhetsstigbyglar, fast mycket billigare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback