Vad fastnar jag för i en blogg?

Jag bad ju som sagt var om några tips på vad jag kunde skriva om, och detta tips fick jag av LISA. Så nu tänkte jag väll skriva om det här.
♡ Utseende: Visst, man kan ha en extrem bra blogg utan någon snygg design, men jag kommer nog inte fastna för den. Jag tycker det är viktigt för att en blogg framförallt ska se profsigare ut. Sedan är det inte kul att inte se några bilder på den som har bloggen, veta något om den eller kunna navigera sig fram på sidan. Jag måste säga att detta är punkt 1 för mig. Det som jag tycker är absolut viktigast.
 
♡ Bilder: Eftersom det inte är bara jag som tjatar om detta så kan det inte vara så att det är falskt. right? Det är extremt viktigt för att bloggen ska se trevligare ut. Det blir mer färger och det är kul att kolla på bilder.

Inläggen: I inläggen tycker jag att styckeindelning är viktigt. Det är tungt och svårt att läsa en lång text. Om någon skrivit en lång text utan någon som helst styckesindelning så kommer jag absolut inte läsa den och det tror jag även gäller många andra. Det är tungt och trögt för hjärnan och man orkar det helt enkelt inte. 

Det finns andra saker som gör en blogg bättre och får mig att fastna extra mycket men dessa tre ovanstående punkter tror jag är rätt relevanta att tänka på när man bloggar eftersom de avgör så mycket, inet bara för mig. Själv måste jag säga att jag tycker att jag följer alla dessa punkter i min bloggning. Vad tycker ni är viktigt för att ni ska fastna för en blogg?

- S C H N A I L G U L L -

Vad tycker du om min blogg då? Fyller den kraven? ;) Har precis samma "krav" på en bra blogg, fast språket för mig är också väldigt viktigt. Att man skriver ordentliga meningar utan en masa smileysar och förkortningar :P

2013-12-12 @ 21:41:49
URL: http://schnailgull.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback