Utvärdering av ridpasset

Idag så var Eminem nyklippt, jätteskönt med tanke på att han var helt sjöblöt av svett i onsdags. Sedan hade han även fått en ny sadel idag vilket jag är överlycklig över, hans förra var stenhård och hemsk att rida i. Den nya är en brun hoppsadel, jätteskön och snygg! Nu är det upp till bevis på söndag om den är skön i hoppningen också. 

Iallafall så var Eminem galet fin idag. Vi jobbade mest skritt i början och han var lugn, låg och fin men ändå väldigt energisk. När vi sedan började trava var han lika fin där, om möjligt ännu finare. Väldigt pigg och energisk utan att det blev stressigt, stadig i formen som han behöll genom alla övningar, övergångar osv. Till slutet var han lite väl pigg och hetsade upp sig, men jag tycker ändå att det löste sig på ett bra sätt. När jag lyckades vända hans energi till något bra var känslan helt fantastisk. Ååh vad jag gillar den här hästen!
 
Antar att det var på grund av att han klipptes som han var extra pigg, kan tänka mig att han kommer vara en som en liten kanonkula på söndag. Inte mig emot!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback