Dagens ridpass

Red Eminem idag. Det var markarbete så vi jobbade över tre bommar på böjt spår och även cavaletti på långsidan som sedan las upp till ett litet "hinder" till slutet. 

Ärligt talat så vet jag inte vad som hänt i dressyren, det är som att något släppte efter sommarlovet för nu går det SÅ bra. Idag var han helt fantastisk. Avslappnad, stadig i formen, mjuk och huur fin som helst. När det kom in lite mer galoppfattningar i det hela blev han lite taggad och jag fick säga till honom några gånger, sedan lyssnade han och slutade hetsa upp sig. Det är så svårt att försöka få ner honom på jorden lite när det är så många i ridhuset samtidigt, men idag lyckades jag utan större problem. 
 
Fick jättemycket beröm av Sandra och hon sa att det såg jättefint ut, berömde mig även för min sits. Det här känns faktiskt riktigt bra inför söndag, behövde ett sådant här pass efter fredagens träning. Världens bästa ponny är vad han är! 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback