Dagens ridning

Copyright Tova
Idag red jag Fidla och jag prövade att hoppa henne. Jag började med att trava och galoppera över bommar. Det blev efter det ett kryss. Hon hoppade det sådär, hon slarvade rätt så mycket haha. Sedan la jag upp de till ett räcke på ca 45 cm. Fidla är nämligen inte en superstjärna på att hoppa. Det gick bra, någerlunda. Hon slarvar som sagt lite med benen. Efter det höjde jag till 55-60 och det gick bättre då eftersom att hon lyfte mer på benen. Efter det höjde jag ena sidan till 75 vilket hon först rev men sedan klarade hon det och sedan rev hon det igen. Jag tyckte faktsitk det var roligt att hoppa Fidla. Hon behövde dock mycket stöd när jag hoppade, speciellt i höger varv. Nu hoppade jag dock bara 1 räcke som stod på långsidan. Mellan alla gånger jag hoppade så skrittade jag på lång tygel eller red lite dressyr. När ridpasset var slut så red jag och en kompis ut och travade av dem. Vi hoppade ett hinder i fållan som Fidla tog i vääldigt mycket på och det blev ett skitstort språn som jag inte var beredd på haha. 
 
Jag pratade även med Nellie (som äger Fidla) och frågade om inte jag kan få hoppa Fidla regelbundet och träna upp henne. Eftersom att Nellie själv inte har något större intresse för hoppning så sa hon att jag jättegärna får göra det vilket jag är superglad över. Det ska bli så kul! Jag tycker även det är skönt att ha ett mål. Jag kommer hoppa henne varannan vecka och jag kör kanske lite bomarbete den veckan jag inte hoppar för att hitta stabilitet så det blir lite varanann vecka hoppning varannan vecka markarbete och jag hoppas verkligen att detta funkar nu!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback