Dagens Bellissa

Idag så red jag och Moa ut en sväng. Det har inte gått så värst bra på uteritter för oss, Bellissa är väldigt svår och brukar oftast vilja vara mer i luften än på marken. Iallafall så gick det SÅÅÅÅ jäkla bra idag!! Vi galopperade, småskuttade över två små "hinder" på kanske 50 cm osv och hon skötte sig hela tiden. Väldigt pigg och glad såklart, lite stark stundvis men hon var inte ens i närheten av att göra något "dumt". För allra första gången sedan jag började rida henne kunde jag faktiskt slappna av på riktigt och ha lite kul även utanför ridbanan! Jag har kämpat jättemycket med att kunna ha den här känslan och äntligen gick det, ni skulle sett mitt leende när vi kom hem till stallet. ;)

I vilket fall så red vi några minuter på banan när vi kom hem också vilket även det gick sinnessjukt bra. Hon var mjuk, stadig, pigg, känslig och jag lyckades hitta min ridning och sits. Kim, som jag har tränar dressyr för med Bellissa berömde mig och sa att hon såg jättefin ut. Bästa hästen, den här dagen kommer jag kunna leva på ett tag nu! 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback