Bellissa

Red en stund på banan med Bellissa idag och det gick inte så bra. Försökte mig på att träna skritt-galopp övergångar vilket gick fruktansvärt dåligt. Tog en halv långsida för att få stopp på henne nästan varje gång, hon bara drar. Dessutom blev hon taggad av övergångarna, vilket både var positivt då jag lyckades få till jättebra fattningar men också negativt då hon var lite väl mycket i luften och stack några gånger. Var länge sedan som jag var så frustrerad under ett pass, visste inte alls hur jag skulle lösa problemet. Lyckades rida henne lite ordentligt i traven iallafall och sedan avslutade jag.

Antar att det var någon sorts kombo mellan att jag var trött och blåsten. Sedan har hon ett jäkla humör också som kom fram idag, jag får bra balans iallafall, haha. Bara att ta nya tag antar jag, det kan inte alltid gå bra! 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback