Ridpasset igår

Jag red på Etoile igår, en ponny jag tävlade i dressyr lite förut och det gick bra! Vi jobbade över galoppbommar, varav en var upphöjd i slutet på ca 50 cm. 

I början var hon rätt fin, men sedan gick det bara neråt så då släppte jag alla form-krav och lät henne gå på halvlång tygel och fokuserade bara på att gas och broms skulle fungera. Jag tror inte hon har blivit igenomriden på länge, då är det inte så konstigt om hon är lite stel och motvillig. Hon blev jääättepigg när det lilla hindret kom in i bilden, taggad till tusen, och då lossnade hon jättefint i traven och var guuudafin.

Det var en häst som lyckades riva ner hela hindret precis bakom oss vilket gjorde att hon blev jätteskraj och drog iväg, fick tag i henne fort och egentligen var det inte någon större skada skedd men efter det var hon väldigt mycket mer stressad. 

Etoile är en väldigt känslig liten ponny och det var jättekul att få rida henne igen, jag tycker verkligen om henne. Hon är väldigt oärlig i hoppningen och kan lägga in riktiga tvärnitar i hoppningen, men jag tycker faktiskt att det skulle vara riktigt kul att få hoppa henne! Lite omväxling från Eminem.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback