Gårdagens ridpass

Först så red jag Oliver i P7an vilket gick helt okej. Han var stadig i formen, ibland lite stark så jag jobbade mycket med att han skulle bära sig själv och inte hänga i min hand. Annars så var han pigg och taggad, härlig liten ponny det där! Han kan ju allt så man kan bara fokusera på sin egna ridning.
 
Sedan åkte jag vidare till Ekholmsnäs och red Bellissa. Red ett lite kortare ridpass på banan och det gick bra. Red mycket i skritt till en början och hon var lite ostadig och tittig, sedan när jag började trava var hon huuur fin som helst! Sedan blev hon jättepigg efter jag ridit ett tag och sprang mest, det är grymt svårt att få tillbaka henne när hon väl börjat springa.. Galoppen gick rätt bra men hon bröt av så fort hon inte fick öka. Gav mig när hon travat lugnt och lösgjort några varv och skrittade av henne länge! Hon har dels blivit behandlad och är väldigt brunstig vilket antagligen gör att hon inte är riktigt som vanligt just nu, plus att jag var väldigt trött och hon kräver 110 % fokus för att det ska gå bra. 

Anonym

varför är du på sjukhuset så mycket? :O

2014-10-09 @ 13:05:01

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback