Bellissa igår

Igår så red jag och tre andra från stallet ut och det gick bra! Vi galopperade myyycket, skuttade lite i skogen och sådär. Hon var jääättepigg och stark, men höll sig på marken hela tiden och jag är superstolt över henne. Det känns som att hon litar på mig mycket mer nu plus att jag blivit lugnare i min ridning, för även om hon hetsar upp sig nu så tar det inte lång stund innan hon är lugn igen och nu bockar hon inte iväg även om det blir lite stressad stämning. 

De andra skulle rida till fållan (vår terrängbana) men jag kände inte för att följa med så jag red hem till stallet istället och red några varv på banan. Det gick helt okej, hon var extremt pigg och jag behövde rida väldigt noggrannt för att hon ens skulle gå i en normal fart. Orkade inte nöta särskilt länge när hon varit så pass duktig ute i skogen, så jag travade av henne i låg form och skrittade i kanske tio minuter innan jag tog in henne. 

Hon har blivit så gullig för nu gnäggar hon till och med när jag kommer, är himla härligt att äntligen fått henne att lita på mig. Bellissa är ett sto ända ut till hovspetsarna och det är inte många som kan rida henne, därför är jag överlycklig över att vi fungerar tillsammans!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback