Flyinge

Google Bild
Kl 06.00 vaknade jag i morse och skulle göra mig i ordning för att åka till Stockholms Centralstation och ta tåget med pappa till Lund. Det var nervigt men jag måste säga att Skåne är sjukt vakert. Jag älskar stämningen där, allt känns så... jag vet inte hur jag ska förklara det, neutral, naturligt, fritt, rent, mysigt. Det finns massa ord i mitt huvud som beskriver Skåne, jag har trotts allt Skåne i blodet så man vet ju aldrig. Det är kanske därför jag tycker så mycket om miljön där. 
 
I alla fall, väl framme i Lund så tog vi taxin ut till Flyinge Kungsgård. Det var dags för en rundtur av anläggningen. Det är ett otroligt snyggt ställe. Jag har aldrig sätt ett stall så fint som detta. Något jag också fick lära mig var att de har ca 130 hästar som står på Flyinge nu, varvav 100 hästar ägs av Flyinge (heeelt otroligt om man frågar mig... asså hur många hästar är inte det???). Jag är impad, det var snyggare än jag trodde och då hade jag ändå höga förväntningar. 
 
Nu kanske ni undrar, varför tog hon ledigt från skolan och åkte till Flyinge? För er som inte vet så har Flyinge ett gymnasieprogram där man erbjuds gå Naturnatur men samtidigt varva det med ridning och bo ute på Flyinge på deras elevhem och ha en mindre skoldag då man istället tillbringar dagen i Flyinges stallar. Jag har funderat på den linjen och funderar fortfarande. Jag vet inte hurvida jag är redo flytta hela vägen till Skåne. Det är en bra bit, Stockholm till Skåne alltså. Jag kanske har turen att jag har min syster, min ena moster och min mormor boendes i samma del av Skåne, men är det tillräckligt för mig? Jag vet verkligen inte... Jag vet inte HUR jag ska göra. JAg grubblar bara ut och in, upp och ner, fram och tillbaks om och om igen. Jag vet att om jag inte gör det kommer jag att sitta där om 30 år och tänka tänk om?

sonny

Tack för din kommentar, kolla gärna in igen
www.Sonnys.horseworld.se

2014-11-06 @ 20:15:31
URL: http://Sonnys.horseworld.se
Anonym

Ekholmsnäs är väl ändå finare...??

Svar: Det är två helt olika stall o de är fina på olika sätt!
kombiryttarna.blogg.se

2014-11-06 @ 21:43:57

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback