Dressyren idag

Idag fick vi välja hästar och eftersom att ingen av de som jag gillar att rida sådär extra mycket gick med så valde jag att rida en av de nyare ponnyerna. Det blev alltså Drummer Boy som Tova ridit lite men jag hade aldrig suttit på honom tidigare. Jag hoppade i alla fall upp utan några som helst förväntningar.
 
Vi gjorde lite skänkelvikningar, framdelsvändningar, galoppfattningar osv. Jag kände verkligen hur mycket jag behövde koncentrera mig på Drummer då han är väldigt grön. Enligt mig blev övningarna mycket roligare i och med att han var svårare. Det var jättekul att jag verkligen behövde tänka på min inverkan osv. Ett typiskt exempel är att jag ofta kollar ner eller åt fel håll men det gick inte på Drummer då vikten hamnar fel och det står typ stilla i hans huvud då. 
 
Han var i alla fall jättefin och i slutet hittade jag honom riktigt bra i traven. Han hade en väldigt häftig galopp, något nytt helt enkelt. Jag tyckte han var superkul och jag rider honom gärna igen!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback