Dagens Rundor

50 cm 
I 50 centimeters klassen hade jag Diana. På framridningen känder hon glad och frammåt vilket självklart är positivt. Jag hoppade bara alla hinder 2 gånger var på framridningen och så fick det räcka med det. Hon hoppade bra och glatt. Fick väl något konstigt språng där men det var inget speciellt att bry sig om. 
 
Inne på banan ville jag bara få en felfri runda. De första fyra hindrena gick jättebra. Det femte var ett plank som hon stannade långt innan och istället för att ge upp och försöka igen så tvingade (vet inte om det är rätt ord) jag fram henne och hon ville inte hoppa men jag gav inte upp då 50 centimeter går att hoppa stillastående. Sagt och gjort, vi hoppade det stillstående och rev inte. Hinder sex och sju gick också jättebra så det blev en felfri runda där. 
 
Stoppet har jag inga som helst klagomål på. Det var ett vitt plank med svart i mitten på från den sidan man kommer vilket självklart kan skrämma hästarna. Särskilt med tanke på att vi inte hoppar plank så himla ofta. Kanske något vi borde be vår ridlärare att få göra mer igen med tanke på hur många hästar som krånglade på planket ;).
 My star ♥
70 cm 
I den här klassen satt jag på Betty. Med ryttaren innan hade hon vägrat ut sig och det gjorde inte mig speciellt självsäker då den ryttaren känner Betty rätt bra medans jag inte alls gör det. Det var väl bara att bita ihop och köra på, även om jag gärna hade ridit någon annan. 
 
På framhoppningen fick jag lite tips på hur jag skulle få henne att hoppa bättre språng och förstå att hon ska över. Hon kändes rätt bra på framridningen ändå. Jag var väldigt noga med att inte rida fram henne för mycket och det gick bra. 
 
Inne på banan sket jag i att det var en tävling helt och hållet. Jag visste redan då att det kanske inte skulle gå jättebra för mig men men. Jag fick ett nedslag på första hindret pågrund av ett konstigt språng där. Jag kände redan innan hindret att hon ville stanna och då blev det lite knas. Men hon hoppade det i alla fall. Efter det gick det bra och hon hoppade helt okej.
 
Sedan på sista hindret stannar hon och jag blev så sur på mig själv då eftersom att jag hade låtit henne gå på förmycket där och jag kom även in lite snävt. Jag vet att hon definitivt hade kunnat hoppa där men ändå. Hon var inte på humör idag. Jag sa till henne och försökte igen och då hoppade hon även det hindret. Det blev alltså 8 fel i grundomgången för mig vilket jag ändå är nöjd med eftersom att hon var så tjurig idag och jag känner inte alls henne.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback