Ridpasset

Det var så extremt blåsigt ute så det blev ingen uteritt idag. Jag och Moa skrittade ut först och hon var snäll, lite på tårna mot slutet men hon höll sig på marken iallafall. Känns skönt att åtminstone ha varit ute en liten sväng efter kaoset den senaste uteritten, så att jag vet att det GÅR och att hon inte flyger upp i luften så fort jag lämnar gården. 

Iallafall så var det tur att vi inte red ut ordentligt idag då hon var jättejobbig. Spänd, stretig och superpigg. Antagligen på grund av blåsten. Jag var även trött och hade ingen lust att bråka med henne så jag red henne en kortis; mest i skritt och trav, lite galopp. När hon var fin så avslutade jag med att skritta av henne för hand och sedan så betade jag henne en stund innan jag pysslade lite inne i stallet. 
 
Lite bilder från dagen ♥


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback