Fototips

 
Lugn bakgrund
Det här är kanske inte det lättaste på en tävling eller liknande tillställning, men man måste ändå jobba för att få en sådan lugn och bra bakgrund som möjligt. När det är mycket i bakgrunden, särskilt om det dessutom är färgstarka saker, så dras blicken dit och man fokuserar inte lika mycket på objektet vilket i sin tur ger en rörig bild som är jobbig att titta på. Allra bäst tycker jag att det är med en grön bakgrund, som skog, men det är väl en smaksak. Bara det inte är för starka färger eller för många olika saker så brukar det bli bra!
 
Ta många bilder
Desto fler bilder du tar, desto större chans är det att du får en bra bild. Ha kameran uppe hela tiden, fota hela tiden, och så kanske du får den där bilden som du strävat efter så länge. Det är om du tar ner kameran och väntar som du missar de tillfällena. Kanske bockar hästarna iväg, någon gäspar, sträcker ut tungan, ställer sig i en snygg pose eller liknande. Du kanske missar den perfekta bilden om du lägger ner kameran.

Jobba manuellt
Ja, det kanske är lättare sagt än gjort för vissa. Beroende på vad för redigeringsprogram du använder så ska man ha olika inställningar enligt mig. Jag tycker personligen att det är lättare att ljusa upp bilderna i mitt program så därför tar jag hellre liiite mörka bilder på kameran för att sedan ljusa upp dem istället för tvärtom. Jag tar hellre lite mörka och skarpa bilder än ljusa och suddiga!

sonny

sjukt fin blogg kolla gärna min
www.SonnyA.blogg.se

2014-05-11 @ 17:56:01
URL: http://sonnya.blogg.se
Lisa

Har du tips på en bra systemkamera som man kan köpa?☺️

2014-05-11 @ 18:15:34
URL: http://ponyriders.devote.se
Lisa

Har du tips på en bra systemkamera som man kan köpa?☺️

Svar: Nikon D3100 billig och enkel och kan också ta extremt bra bilder när man lär sig svårare inställningar. Både jag och tova har den! /Emelie
kombiryttarna.blogg.se

2014-05-11 @ 18:15:43
URL: http://ponyriders.devote.se
Kim

Sista är såå viktig, jätte bra tips! :) Själv har jag också alltid mina bilder lite mörkare än vad de ska vara för de som är för ljusa blir inte bra när de mörkas ner :) Kram!

2014-05-11 @ 18:45:27
URL: http://kimdahl.webblogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback