Dagens ridpass

 
Idag så red vi till fållan, som är vår terrängbana. Iallafall så var tanken att vi skulle rida dressyr men så blev det väl inte riktigt, haha. Först så sa Lotta att vi skulle hoppa över ett dike, jag trodde hon skämtade men icke. Lucky var den första som kom över, utan någon större tvekan, men sedan var det ingen annan häst som ville så jag testade. Efter lite övertalning så tog Eminem ett jääättestort språng över och som ni ser så var jag väldigt nära på att flyga av då, var verkligen inte beredd på att han skulle hoppa SÅ högt! ;) Ingen annan ponny ville hoppa över diket så man kan kort och gott säga att Eminem och Lucky är de modigaste ponnysarna. Ett gott skratt fick vi iallafall.

Sedan jobbade jag honom lite i traven, han var extremt taggad eftersom att han vet att det är hoppning i fållan så han var väldigt mycket på tårna. Ibland slappnade av han riktigt fint faktiskt även om jag inte riktigt fick någon 'wow' känsla. Vi hoppade småstockarna några gånger och han var riktigt fin och duktig, sedan så hoppade vi en slinga med lite högre hinder och det gick också bra även om han taggade till rejält till det sista hindret som är lite rejälare. Faktiskt första gången jag hoppade det men med Eminem är allt nemas problemas, haha! 

På vägen hem så galopperade vi på startängen och jag var först eftersom att Eminem är en bra täthäst. Iallafall så blev det inte en sådan lugn galopp som det var tänkt, han drog iväg som fan nästan direkt och jag gjorde mitt bästa för att försöka bromsa honom. Gick väl sådär. Alla kom fram välbehållna och till slut fick vi stopp på ponnysarna iallafall! Nu har de fått springa av sig iallafall, minst sagt. Jätteroligt ridpass iallafall!

Kim

Översta bilden though! Känner igen mig såå väl, haha xD <3

2014-05-17 @ 09:24:40
URL: http://kimdahl.webblogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback