Utvärdering av ponnycupen

Jag fick sitta på en liten c-ponny som hette Spirits Friend, som ni nog såg i inlägget nedanför. Jättesöt valack på 18 år som var snäll och okomplicerad, han hoppade jättefint. 

På framridningen var han pigg och framme, lite stark men inga större problem där. När vi började hoppa så blev första språnget jäättestort och det var jag inte beredd på så jag följde inte med så bra men nästa språng blev mycket bättre.

På banan var han trött och jag fick sitta och driva hela tiden för att kunna ha ett bra tempo och få fina språng. Något språng blev dåligt men annars tycker jag att det flöt på. Dock drogs han åt sidan och försökte springa förbi så jag fick verkligen slita för att han skulle komma på hindret, dock blev det inte så rakt alla gånger.. Ofta på kanterna. Men jag kämpade verkligen och gjorde mitt allra bästa, så det var verkligen inte slarv utan endast att det inte riktigt räckte till. Jag var felfri så helt fel kunde jag ju inte gjort!

Detta var inte en häst som jag brukar rida direkt, på senaste tiden har jag mest ridit antingen jäättesega eller superpigga i hoppningen så det kändes lite ovant. Dessutom så hoppade Spirit fint med ryggen och hade en riktigt bra teknik vilket jag inte heller var van vid efter att ha hoppat Eminem så mycket, han hoppar ju lite speciellt. Men jag är grymt nöjd iallafall , så himla gullig ponny!
Nej men vadå på kanten, hahaha.. Annars tycker jag om den här bilden! ;)


Alice

Roligt att du är nöjd :D

2014-03-09 @ 20:13:40
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback