Min dag

Jag kan börja med att säga att min dag... Den var hemsk i början. Det började med friluftsdag, kul tyckte jag. Cyklade dit men eftersom att jag bor en bit ifrån skolan så fick jag tillstånd att möta upp resten på vägen eftersom att det skulle bli en omväg för mig. Men jag cyklade hemifrån när jag trodde att de skulle cykla och fick då stå och vänta i en halv timma på resten i kylan. Sedan väl där var det kul och det absolut roligaste tyckte jag var kampsporten. Det innebar lite boxning osv samt självförsvar. Trots att det var min första gång så gick det bra. Men sedan gjorde vi en annan sak som hete multibränboll (som bränboll fast du får anvtända dig av olika sorters bollar). Då kommer världens fotbollsskott mot mig i full fart och jag tar en skitsnygg bredsida tillbaks till brännaren och självklart sträckte jag benet så yay till mig...
 
Jag kunde då inte cykla hem utan fick skjuts. När jag komm tillbaks till skolan hade vi So och då fick jag veta resultatet på ett Soprov... Jag tyckte att det hade känts som om att det hade gått bra men nej, det hade det inte. Ni förstår inte vilketn press jag lägger på mig själv i skolarbetet och jag blir skitförbannad om mina betyg inte går som jag vill att de ska. Men sedan åkte jag ju då hem. Och då fick jag ett samtal som gjorde höjdpunkten av min dag! Min kompis Moa ringde mig för att meddela mig att vi ska få på Lördag. Jag och Moa red hennes hästar tidigare när de stod på ekohlmsnäs och det är även hon som har hand om Ivar nu. Ni förstår inte hur mycket jag längtar just nu.... "Dreamin". Så ja det gjorde min dag och jag blev verkligen överlycklig. Jag ska få träffa Islandhästar jag har ridit, se hennes gård och får se Islandshästar som jag inte har sätt förr, även föl om jag inte minns fel! Så det ska bli kul.
Lysa som Moa red!
Fjalar som jag mest tog hand om, red honom liite
Och Ivar som jag tror att ni känner igen!
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback