Hej Igen

Så.. Igår... Var... Bästa... Dagen... Någonsin. Ni förstår inte hur underbart det var där. Desutom så kunde jag rida i kortärmat utan att frysa. Dagen började med att vi gick upp relativt tidigt. Ca 8 och åkte härifrån strax innan 9. Vi plockade upp Lykke (yuris dotter) och åkte ut till deras gård. När vi kom dit blev vi rätt chokade över hur mysigt det såg ut trots att de inte ens hade börjat bygga på stallet, ridhuset eller paddocken. Det var 3 stora hagar fulla med supersöta islandshästar. Men så gick vi till de ston som var dräktiga och borstade dem. Man kunde verkligen känna hur fölen sparkade i magen, det var så gulligt! Påvägen dit gick vi egenom valackarnas hage där jag även fick träffa ingen mindre än Ivar.
 
Efter det så tog vi med oss tre av valackarna, Ivar, Fjalar och Gunnar. Sedan så hämtade vi även några ston och det var då Freya, Vepja, Glitra och Jonslöf. Efter som Yuris son skadade sig så åkte hon till Lidingö så vi stannade med Marie och Lykke och några som skulle kolla på deras häst (Gunnar) som Marie rider till. Jag, Moa och Lykke gjorde i ordning alla hästarna medans de andra kollade när Marie red Gunnar. Sedan kom de tillbaks, vi tränsade och red ut. Moa red Freya och såklart så red jag Ivar.
 
Till en början så red jag och Moa med de andra men sedan så sa Marie att om vi ville fick vi jättegärna vända och rida samma väg tillbaks själva så vi kunde hålla ett högre tempo osv. Så det gjorde vi, tog världens mysigaste galopp i en backe och töltade lite och så skrittade vi självklart väldigt mycket. Ridvägarna är verkligen superfina där och helt underbara. Vi lyckades tajma exakt när de andra kom tillbaks också så det var ju bra. Sedan tog vi hand om hästarna, lät de äta lite och släppte ut dem igen. Efter det så åt vi lunch och fikade.
 
Sedan hoppade vi stutsmatta en bra stund vilket var jättekul och hundarna badade. Efter det gick vi till stohagen och fotade lite med kameran, och efter det så fodrade vi. Marie körde en fyrhjuling och bakom var det ett släp med hö som jag och Moa satt på och Lykke satt på fyrhjulingen. Marie körde upp bredvid de små "träfyrkanterna" som det fanns några av i varje hage och så slängde vi i hö. När vi hade fodrat så plockade vi in all utrustning, gjorde i ordning stallet och sedan så fixade vi så att allt halm inte låg utanför ligghallarna i hagarna och fotade även valackarna och de dräktiga stona. 

Efter det så gick vi till huset och bakade chokladfoundant och den blev jättefin tycker jag. Efter det så hoppade vi lite med hundarna och de var extremt duktiga och hoppade superfint. Sedan så fick vi jättegod mat och åt chokladfoundanter och satt och kollade på tv och efter det så kom pappa och hämtade oss. Ni förstår inte hur galet tacksam jag är över dagen och vill bara dit nu på en gång. Men de har sagt att vi ska få komma väldigt snart igen och då får vi förmodligen rida lite mer sa Marie. Jag saknar alla där, det var underbart och de var så himmla gulliga mot oss... Bästa stället ♥ Bilderna kommer senare för jag hittar ingen sladd till kameran...


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback