Ohändelserika dagar

Det har visserligen hänt en hel del här, dock inget jag kommer ta upp här, men inget stort på hästfronten. Har inte ridit Silver mer än pyttelite i alla gångarter idag i mjukisbyxor på två dagar. I fredags longerade jag bara lite lätt i någon kvart och idag så satt jag upp endast för att se så att han inte var ett riktigt krutpaket då Viggo (Wilmas lillebror) skulle rida lite. Det gick superbra även om Silver var lite lat och inte riktigt ville fatta galopp, till slut gick det iallafall. Sedan red Fia, Wilmas pappas fru, lite och det såg riktigt fint ut. Han var fin i formen och det såg riktigt trevligt ut. Silver har blivit otroligt "mammig" på mig och vill helst inte lämna mig alls om jag är på ridbanan när någon annan ska rida, när Viggo red fick jag i princip fösa ut Silver på spåret och så fort jag slutade med det så gick Silver hellre precis efter mig. När Fia skulle rida så bråkade han först då han inte alls ville gå ifrån mig. Jättesöt, men liiite jobbigt också!

Imorgon så var egentligen tanken att han skulle vila men hans förra fodervärd ringde mig och frågade om hon kunde komma hit imorgon så jag sa ja såklart. Hon ska dels lämna en sadel som är specialanpassad för honom som jag ska låna och så ska hon få rida lite, ska bli jättekul att se då hon verkar vara sjukt duktig på att rida. Särskilt på att rida honom, så hon kan säkert ge mig några tips och så! På måndag får han lite vila och på tisdag ska jag rida igen.
Hahahaha, hittade den här bilden på mig och Silver från i måndags fotad av Emelie.. Hans tänder, alltså, haha. xD
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback