Gårdagens inköp

 
Aachenträns Kilberry Claridge House - det här tränset har anatomiskt nackstycke och det var främsta anledningen till att jag köpte det, Silver är otroligt känslig så jag kan tänka mig att han kommer tycka det är skönt. Plus att det är jättesnyggt, det skadar ju inte precis! Köpte även ett par gummityglar till detta. 

Benskydd Equi-Gard - köpte ett par marinblå benskydd. Benskydd är en billig försäkring och jag vill verkligen ge honom det bästa så det fick bli ett par som följde med hem helt enkelt. Hoppas på att jag har köpt rätt storlek!

- Schabrak & grimma - Köpte även ett orange:t schabrak från Lami-Cell som säkert kommer bli superläckert på honom. Köpte även en brun grimma som jag tänkte använda från och med nu. Tycker inte att det känns så somrigt med en luddgrimma, känns som att det borde bli väldigt varmt så nu har jag en grimma utan det också! Den är väldigt fin iallafall och jag tror att han kommer passa super i den.

Köpte även pälsglans, ett kedjegrimskaft till Wilma och så. Jättenöjd med allt!
 

Mikaela

Hejhej, superfin blogg! Har lite frågor om hyrandet av häst eftersom jag funderar på att hyra till sommaren 2015.
1. Hur mycket kostar det att hyra från Karlshem den perioden ni hyr?
2. Var det svårt att hitta stallplats eller har ni hästarna på ett stall där ägaren är någon ni känner?
3. Hur gick det till när ni provred? Och hur många hästar provred ni var, provred ni hästarna ni hyr?
4. Var det ni själva som fick välja hästar?
5. Krävs det grönt kort för att hyra?
6. Har era föräldrar "körkort" när det gäller hästtransporten, för man kör väl hästen själv till stallet?
7. Läste på Karlshems regler ang att hyra häst att man faktiskt inte fick byta grimma, haha. Är du medveten om detta eller är reglerna ändrade? (Lite kul)

Svar: Jag svarar åt tova eftersom att jag kan svaren haha. Tova har så vitt jag vet rätt fullt upp.
1. Deras period kostar 7500 men det finns en billigare som är lite kortare. Den kostar 7000
2. De har sina hästar hos någon de känner.
3. De fick en häst att provreda av Aud. Eftersom att tova har hyrt därifrån därifrån tidigare så provred hon bara i någon minut. Tovas (och min) kompis wilma provred 2 hästar. Nej de fick inte provrida sina hyrponnyer.
4. Man får inte välja hästar och får veta vilken häst man ska ha samma dag som man hämtar de.
5. Det krävs inte grönt kort så vitt jag vet.
6. Man behöver inte speciellt körkort.
7. Man får byta grimma sålänge man har "säkerhetsringen" på den grimman man använder.
kombiryttarna.blogg.se

2014-06-14 @ 18:25:26

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback