Dagens ridpass

Fick sitta på Little May idag, en liten c-ponny som helt klart är en av mina favoriter. Tävlade henne i alla hemmamatcher i ponnycupen vilket även gjort att jag ridit henne liite på träning, så ni har nog hört en del om henne! Vi red först ut en liten sväng i skritt, trav och galopp och sedan red vi till fållan.

Hon var lite halvkonstig idag faktiskt. När vi red ut var hon jättelugn, nästintill lite seg faktiskt vilket är ovant då hon brukar vara jättepigg, hon frustade heeela tiden så antagligen var hon bara avslappnad. Sedan kom vi till fållan och så hoppade vi en hel del faktiskt, vi fick rida självständigt och hoppa de hinder vi ville hoppa. Hoppade lite slingor och stockar, den högsta var kanske 80 cm hög om jag gissar rätt. 

Ibland kändes hon lite konstig då hon var otroligt segstartad, om jag gjorde halt så kunde hon trotsigt stå kvar trots att jag drev som en tok. När jag väl kom fram i trav så var det inget problem och då var hon pigg och glad igen, knashäst. Sedan i galoppen och hoppningen blev hon het men hoppade superfint, runt och jag hade en riktigt bra känsla. Alla språng blev bra och jag fick massa beröm av Sandra för att sprången var så fina. När vi skrittade och travade hem till stallet var hon jättemjuk och fin i formen, i traven sköt hon verkligen på och fick ett härligt steg.

Det här är sista gången i P7an innan vi hämtar hästarna och det känns grymt att avsluta så här med en sån fin ponny. 
Jag och LM i vintras. Det förvånar mig verkligen att jag inte ser längre ut på henne eftersom att jag är 166cm och hon är en liten c-ponny, haha.


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback