Bellissa

Red ett dressyrpass idag på banan och hon var jättepigg, fick leda runt henne några varv innan jag ens kunde sitta upp för att hon vägrade stå still. Började med att göra massa halter för att sedan gå vidare till att trava och sakta av till skritt hela tiden, just för att hon skulle backa av och börja lyssna på mig. Gick sedan över till att jobba på en stor åtta med skritt vid medellinjen vilket gick sådär, hon var väldigt pigg och stretade emot i skrittövergången men annars var hon fin. Red även lite skänkelvikningar i både skritt och trav vilket gick super, hon var väldigt mjuk och flyttade fint även om jag behövde vara väldigt noga med mina hjälper.

Jobbade lite galopp på volterna vilket gick helt okej, hon var fin i formen och lyssnade men som vanligt så blev hon galet pigg när jag saktat av. Då bara springer hon. Gjorde ett försök till att trava av henne i låg form då jag tyckte att vi skulle avsluta där, men hon var springig och vägrade lyssna så efter X antal halvhalter bestämde jag mig för att inte avsluta där utan göra det när det gick bra. Fick helt enkelt sakta av till skritt igen och göra lite fler halter, för att sedan gå över till trav och göra halt / sakta av till skritt för att få henne att backa av och lugna ner sig. Till slut kunde jag ha henne i en lugn trav utan att hon sprang som en dåre och hon var jättefin i formen, så då skrittade jag av henne för hand innan jag betade henne en stund, hon var helt genomsvettig så något rätt måste jag gjort iallafall. Det är inte ofta hon är det om jag säger så.

 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback