Bästa ridpasset

Idag hade nog jag och Silver vårt bästa dressyrpass. Red fram på långa tyglar och sedan gick jag ner i skritt och tränade lite framdelsvändningar. I början tjafsade han emot lite och någon gång började han backa, men efter ett tag började han mjukna lite. När han trampade på fint och var mjuk i skritten så började jag trava. Red på åttvolter, volten och ja, bytte varv ofta och han var riktigt fin. Sedan gick jag över till galopp och som vanligt var han riktigt fin där, Fick trycka på rejält ibland när han blev lite seg och tjurade ihop men när jag drev på så fick han en sjuk power i galoppen. 

Silver ruskade på sig några gånger som han gör när han inte orkar jobba, fast det blev aldrig något eftersom att jag vet hur jag ska korrigera det nu. Annars var han stadig i formen i princip hela passet och jag kunde korta och länga den. Otroligt nöjd med honom idag!
 
 
 

Kim

Åh vad fin han är!

2014-06-26 @ 20:52:20
URL: http://kimsfoton.blogg.se/

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback