1 Sanning

Alla har komplex över något på sin kropp vilket är otroligt vanligt. Jag är defenetivt inte ett undantag, men min längd är absolut inte ett av dem (för er som inte vet så är jag 155 cm lång). Jag förstår dock inte varför så himla många ska klaga på kort längd. Alltså, själv ser jag nästan bara fördelar. Men i alla fall; Dels så var det en tjej i min klass som var tvungen att stå och prata i mitt fejs om hur fult det är att vara kort. Ja, jag har inte komplex över min längd men ändå? Det har hänt så många gånger att folk uttrycker sig att det är fel att vara kort framför mig och när jag påpekar det så ignorerar de det. 
Det är så svårt att få ut det i ord utan att bli missuppfattad. Men jag ska försöka enkelt: Jag gillar min längd så kan alla sluta klaga på korta människor och hur fel det är att vara kort. JAG blir inte påverkad av det men jag vet många som önskar att de vore längre så de mår nog desutom väldigt dåligt över att folk alltid ska klaga på hur jobbigt det måste vara att vara kort. Det känns som om att alla vill att man ska må dåligt över att vara kort. Jag vill inte att någon ska tro nu att jag tycker det är fel att vara lång för det tycker jag inte.
 
Några enkla fördelar med att vara kort:
  • Man kan rida ponnyer hela livet (om man inte blir för tung då)
  • Man blir inte längre än killen hehe
  • Man går inte in i lampor som hänger ner vilket är en otrolig fördel även om ni inte tror det haha! xD
  • Man kan ha klackskor
Det finns ju såklart nackdelar och fördelar som det gör med allt. 
 
Bara några ord från mig snälla missuppfatta inte. Jag vill bara att ni ska förstå att det inte är så jäkla fel att vara kort som folk verkar tro.

Anonym

Woho, jag är drygt 2 cm längre än dig så jag kan verkligen relatera till det du skriver!! :D Men jag lyckas dock ändå gå in i saker, haha ;)

Svar: Hahahaha
kombiryttarna.blogg.se

2014-06-29 @ 20:07:51
URL: http://kimdahl.webblogg.se
Alice

Så sant det du säger, det finns fördelar och nackdelar med allt. Men jag tycker det är sorgligt att just hur lång man är, kan bli ett sådant komplex för vissa eller något andra ska hacka på. Det går ju inte direkt att ändra på... Har tänkt på alla de fördelarna ;)

Svar: Att folk klagar händer allt för ofta :/
kombiryttarna.blogg.se

2014-06-29 @ 20:37:21
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback