Varmaste dagen på länge

Igår så var det otroligt kvavt och varmt när vi skulle rida och Silver kändes lite trött, så det gick väl helt okej med tanke på förutsättningarna. Jag la fram två bommar på långsidan för att jobba på att rida på olika antal galoppsprång och en upphöjd bom på medellinjen för att träna på att byta galopp. Red mest på lite halvlånga tyglar och lät han gå i en låg form, han blev svettig otroligt fort och det kändes lite taskigt att sätta ännu mer press på honom. Ibland red jag på helt långa tyglar och han gick ändå i form (vilket han brukar), vilket visar på att han är otroligt lösgjord och inte bara hänger sig i min hand. 

Idag så har vi ridit ett pass, lite markarbete / små hinder. En studs och ett kryss på ena långsidan och några travbommar och ett kryss på den andra. Först så skrittade vi ut as always och det gick väl bra, Silver tittade på en stubbe (as usual) och ville inte riktigt gå fram men efter lite övertalning så gick det. Han är visserligen lite töntig ibland, men jag har nog aldrig träffat en mer lätt övertalad häst. 

Sedan på banan så red jag lite i trav och galopp på långa tyglar som jag alltid gör i början för att han ska komma igång i hela kroppen. Han var riktigt fin idag bortsett från studsen där han i princip snubblade sig över, de första gångerna gick det bra men sedan så gick det verkligen inte så jag gav upp det. Han hoppade väldigt fint i övrigt och det kändes som att jag kunde vara med och inverka på ett bra sätt. De flesta språng blev bra även om det väldigt ofta blir " slänga sig över " språng. Men men, det var ju inte höga hinder alls, så jag klandrar honom inte.
Otroligt charmiga bilder, hahaha..



Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback