Välkommen till STOCKBY ♥

Det första man ser när man kommer är parkeringen och det såkallat lilla ridhuset. Den lilla utbyggnaden är vårat omklädningsrumm. På bilden nedaför är ingången som går direkt in i ponnystallet. Jag älskar den lilla hästen högst upp, så himla söt! ^^
Inne i lilla ridhuset så ser det ut såhär! Det är inte jättebra ljus där inne vilket gör att det vekrligen inte går att ta bra bilder. Fast  just på den här bilden är det släckt. Ovanför speglarna är det kontor och vid klockan är ett dommartorn. Dörren leder upp till kontoret, klubbrummet och teorisalen.
 
Paddocken samt sjukhagarna som står precis brevid. Jag tror att det är några av privathästarna som står i sjukhagar/rasthar på just den här bilden.
Stora ridhuset. Jag antog att jag inte behövde fota innuti eftersom att ni lär ha sätt de några gånger då det är där både jag och Tova rider. Stora ridhuset byggdes för några år sedan och sitter inte riktigt ihop med resten av stallet. Det kan vara en nackdel ibland eftersom att det är en backe upp dit och på vinterna snubblar hästarna men det brukar inte vara någon fara! Nedanför är sjukhagarna/rasthagarna.
Skrittmaskin, bajsmaskin hahaha och fodergrejs. Bakom är också hagen som hästarna går i, om ni ser Diana gå där så förstår ni vart jag menar. 
Det nya stallet som byggdes nu i våras. Det sitter i andra änden av lilla ridhuset. Det är jättefräscht där inne men jag ville inte gå in och fota för folk stod och jobbade där så det kändes lite konstigt att göra det hehe.
 
Detta var väl en kort "rundtur" av Stockby Ridskola. Det är verkligen världens mysigaste ställe och jag trivs så bra. Alla är så snälla här. Men eftersom att ni inte får se ordentligt, skulle ni vilja ha en video eller liknande i höst när jag kommer hem så att ni får se hur det egentligen ser ut och så kan jag gå runt och visa bättre?
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback