Ridning på Emma

Fick sitta upp en stund på Emma idag och hon var riktigt rolig att rida! Det var en såån stor skillnad från att rida Silver. Från honom som är smäcker, spänd och väldigt hög i nacken så satt jag plötsligt på en stoig, seg ponny med en hals som var säkert dubbelt så bred som Silvers. ;)

Det är lite svårt att beskriva hur hon är, lite seg och man behövde rida med mycket ben. Emelie hade sagt flera gånger innan att hon vägrade ställa åt vänster och det syndes inte så tydligt när man stog på marken, där såg hon 'normal' ut men när jag satt upp förstod jag direkt vad hon menade. Kände verkligen hur hela hon stretade emot och inte ville. Jag valde att prioritera bort att lösa det problemet så jag lät henne gå med huvudet där hon ville och red mest i höger varv. Emma var fin och mjuk iallafall, kändes faktiskt riktigt framåt där ett tag så det var ju härligt. 

När jag ser på bilderna så är min sits kaaos, sitter alldeles för framåtlutad och min blick är hemsk. Måste verkligen skärpa mig! Vet inte om det beror på att jag är lite ringrostig eller om det var någon annan anledning, men men. Hon verkade trivas med min ridning iallafall! 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback