Ridning igår och idag

Igår så red vi vanligt dressyrpass fast då valde vi att vara i ridhuset för att de var väldigt varmt ute (ironiskt nog spöregnade det när vi var klara...). Emma var lite tjurig som jag beskrev efter första passet men det var betydligt bättre igår. Jag tränade lite på några få skänkelvikningar och det var faktsikt lättare i traven. Sedan tog jag några galopper men det var iprincip omöjligt! Jag upptäckte att hon blir myyycket mer arbetsvillig ifall jag släpper helt på tyglarna och låter henne springa lite först. 
Jag badade henne också vilket var totalt värdelöst för hon rullade sig massor i hagen idag... Men på kvällen red vi till hagen, bara skrittade för att se ifall de tyckte om att gå den vägen. Hagen ligger nämligen en bit bort fast vi använder inte just den hagen nu utan vi får låna några andras hage eftersom att den är närmre.
 
Idag red jag en lektion för en som heter Björn och det var otroooligt lärorikt. Han tog mycket grunder och hjälpte mig att få fram Emma bättre och det var jäkla massa driva med sitsen och mina ben är fullkommligt döda nu. Vi galopperade lite också och hon bockade med mig he he he. Emma är verkligen en utmaning för mig då hon inte är det jag är van vid utan hon är lite mer envis och tycker väl kanske att jag måste kämpa lite för att hon ska göra det.
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback