Min stjärna

Nu har jag verkligen lärt mig knapparna på Silver, även om det finns bra fler att hitta så har jag hittat de "största" nu och igår kunde jag ha honom i form i princip från när jag tog tyglarna vilket aldrig gått förut. Ett ridpass som gick otroligt bra förutom att han tjafsade lite och inte ville gå in på ridbanan, men men - bara kul med en häst som har lite humör! Jag red barbacka så det var lite svårt att rida på precis det sätt jag ville kanske men det gick bra ändå tycker jag.

I förrgår så hoppade vi lite och eftersom att Wilma ville hoppa högt, som inte jag ville av flera olika anledningar, så jobbade jag mest på en långsida med två hinder och försökte få in olika antal galoppsprång. Fick in sju galoppsprång på ett avstånd som egentligen skulle vart fem, så jag är nöjd. Dock lyckades jag inte öka till längre än 5, hehe, vi är lite bättre på det där med att minska. Sedan i slutet så bestämde jag mig för att hoppa utan stigbyglar, sagt och gjort, sedan kändes det lite lätt så jag tog av sadeln istället. Hmm, det gick väl helt okej faktiskt. Hoppade faktiskt 70 utan problem så jag är nöjd. Han är ju verkligen hur snäll som helst!!
 
 

Alice

Åh vad roligt att du känner så med Silver! :D

2014-07-07 @ 21:15:40
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback