Lite ridpassupdate

Igår så red jag lite dressyr på Silver och det gick jättebra, han har blivit så himla fin och lösgjord nu. Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde men jobbade mycket övergångar, skritt galopp, trav skritt och så vidare. Även en hel del tempoväxlingar så att jag ökade rejält på långsidan och kortade upp på honom på kortsidan. Sedan blev det såklart lite skänkelvikning, böjda spår osv. Han var jätteduktig iallafall och jag är supernöjd över honom! 

Idag så började jag rida på Reason, en häst som står här på Gunboda. Han är en stor och tjooock travare! Det gick bra iallafall, väldigt mycket häst att rida men han var snäll iallafall. Han kan tydligen inte galoppera men det visste jag ju inte så jag gjorde några tappra försök vilket slutade med trav i 180 km/h ungefär. Några få gånger lyckades jag faktiskt få galopp, så jag är glad! Han var iallafall riktigt trevlig att rida, mjuk och framåt. Krävde mycket ridning hehe! 

Sedan red jag en stund på Zantiago också och det gick väl helt okej. Han är så otroligt stel. Han gick i någon sorts form för det mesta, kanske inte det vackraste men han jobbade på iallafall och kändes riktigt mjuk ibland så jag är nöjd!


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback