Dagens Ridpass

Jag hoppade lite med Emma idag, dock vet jag inte om man kanske ska kalla det skutta. Det blev myckte travhoppning då Emma inte orkar hur mycket som helst! När jag tröttnade lite på övningarna i slutet av passet så gjorde jag massa öppnor i skritt och travvolter. Hon har börjat sköta sig mycket bättre nu. Hon är inte alls lika tjurig. Även om hon kanske blir lite sur på mig ibland så är det bara att säga till ordentligt och då lyssnar hon. Förhoppningsvis så får jag bort allt innan Tova kommer så att hon kan prova rida henne mer ordentligt. När Tova kommer ska vi också försöka få henne att hoppa lite högre. Emma har inte vägrat eller så på de hinder jag har hoppat utan det är mer det att jag inte velat försöka utan har nöjt mig med den enkla ansträngningen hon gjort!
Jag har också upptäckt vilket träns som hon triv allra bäst i och det verkar som att det hon gillar mest är det på bilden. Det kan säkert ha att göra med nackstycket och att tränset är fodrat och är rätt mjukt. Rekommenderar det starkt! Finns på hööks för 669:-. Det är snyggt också.
 

Sophie S. Varnäs

Åh vad fina ni är!

2014-07-22 @ 11:12:49
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback