5 sanningar

• När jag var yngre så var jag lång för min ålder och alla trodde att jag skulle bli minst 175. Men nej, jag stannade i växten vid 13 års ålder på 166 cm och är därmed kortast i min släkt. Till och med min lillasyster på 12 är fem centimeter längre än jag. Stabilt.. Antar att jag inte borde klassa mig själv som lång längre! ;)

Det har kommit nya höns och en tupp till Gunboda (alla förutom en blev tyvärr tagna av räven). Nu har vi kommit på namn och ska döpa dem nästa gång vi kommer dit vilket antagligen blir sista helgen i augusti! Tuppen kommer få heta Jesus Christ. Hönorna Maria, Magdalena, Agda, Siv, Bodil och Gun - vem som ska vara vem får vi bestämma där och då. Den överlevande hönan heter lite olika grejer; Gangster Britta, Britta den andre och Britta black. Döpt efter Wilmas gamla höna som hette Britta. Är vi inte helt fantastiska på att komma på namn? Hahhaha..

• I höst så ska vi i USS få gå på den riktiga ungdomsledarutbildningen betalat av Lidingö Ryttarförening vilket ska bli SÅ roligt och lärorikt. Jag har redan gått den förberedande kursen som endast höll på en helg och det gav mig jättemycket!

• Jag har ett konto på instagram där jag lägger upp mina bilder och det börjar växa sig lite större nu. Eller ja, allt är relativt, men jag börjar komma upp mot 3000 följare och en av mina bilder om upp till hela 400 likes, även om de flesta brukar ligga mellan 2-300. På köpet så blir jag mycket bättre på engelska eftersom majoriteten av mina följare inte är svenskar. 

• Nu i efterhand har jag fått höra av jättemånga att de tvivlade på om jag och Wilma skulle klara av att bo ensamma i sex veckor. Med undantag för midsommar när vi fick äta med de andra i det stora huset och när jag åkte in till stan för att gå hos kiropraktorn med min rygg, så var vi tillsammans hela tiden och skötte allt själva. Både i huset och i stallet, vi hjälpte även till en hel del med de andra hästarna, särskilt Ebba som vi hade fullt ansvar över vissa perioder. 
 Vi bakade cupcakes och skrev ett rim till Linda och Sofia, de som har hästar på Gunboda, som tack för all hjälp. Ska väl inte påstå att vi är så bra på att rimma, men det är tanken som räknas antar jag... 



Vilma

Hur blev du medryttare på Bellissa?

2014-07-28 @ 22:12:22

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback