Ponnycupen

Idag var det som sagt ponnycup och alla var felfria, även Täby. Jättetrevliga tjejer som red fint, tumme upp! 

Little May var lugn från början, framåt men inte het. När vi började hoppa fram så var det gaaalet vad pigg hon blev, det gick fort - minst sagt! Men över kom vi och sprången blev fina. Sedan på banan så var hon tjurig under de första två hindrena. Sparkade bakut en gång, kändes allmänt motvillig och öronen var bakåtstrukna. Varför vet jag faktiskt inte.. Men efter tredje hindret blev hon sitt "vanliga" jag och fick en himla fart med öronen framåt igen, så söt! 

Jag är nöjd, jag höll inte i henne så mycket så alla språng blev bra och jag hade en bra känsla även om hon tjurade lite. Så himla söt ponny det där alltså! Filmen från rundan finns kanske två inlägg ner. 
Fråga mig inte varför jag har tungan ute.. Hehe.

Josefine

Vilket lag mötte ni? tycker jag känner igen en av ponnyerna i bakgrunden.. :)

sv: tack så mycket sånt är jättekul att höra ;) !

Svar: Det va hemmamatch men vi mötte Täby!
kombiryttarna.blogg.se

2014-01-13 @ 10:58:57
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback