Gårdagens teori

Igår så var det ingen ridning, utan teori, och vi hade sitsträning! Vi använde oss av ponnyerna Eminem och Betty samt storhästen Valdiva. Jag, Wilma och Ida tog Betty!

Jag skrittade fram henne och sedan så började Wilma longera mig. Fick göra en massa roliga övningar som Ida och Wilma bestömde som händerna ut och blunda, händerna på huvudet, händerna på knäna (fråga mig inte, hahah) och så vidare. Allt gick bra, Betty var dock riktigt seg i galoppen och bröt av hela tiden, min sits var bra och avslappnad men att jag skulle tänka på att sträcka upp mig mer vilket jag vet att jag måste jobba med! 

Sedan gav jag Wilma lite uppgifter och när Ida red så longerade jag henne. Det gick bara bra, Betty var dock seeg så jag fick verkligen vara på alerten. Sandra fick hjälpa mig lite så att hon gick framåt men annars var det inga problem, Betty var avslappnad, höjde ryggen och gick i en form form (helt utan att något ens höll henne i munnen, visar på att hästen faktiskt kan utan att man sågar ner den ;) ) så det var bra!
Betty


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback