Bisa

Igår fick jag ju Eminem istället för Bisa, tänkte inte så mycket på det - tänkte att det bara var en engångsgrej. Ridpasset gick ju bra och allt sådär, i slutet frågade jag Lotta om jag skulle få ha Bisa nästa gång. Då sa hon att jag antagligen skulle få hoppa henne men att hon inte ville att jag ska ha henne i dressyren längre.

Varför? Jo helt enkelt för att hon tycker att jag ska få utvecklas som ryttare, att jag inte ska behöva sitta en hel lektion och kämpa för att Bisa ska röra sig framåt. Klart att jag tycker att det här är tråkigt men samtidigt så känner jag att det är rätt beslut, för ärligt talat har det inte varit så roligt att sitta och kämpa för att "min" ponny ska gå i rätt gångart och känt mig som världens sämsta ryttare.

Så här ligger det till alltså, Bisa i hoppningen (tror jag iallafall) och Eminem i dressyren mestadels av tiden. Ibland andra hästar men mest han, tydligen! Tråkigt som sagt, men samtidigt rätt och bra beslut. Får se vad det här leder alltså, kanske får jag tillbaka Bisa i framtiden plus att jag rider ju henne en hel del i onsdagsgruppen.

evie

Låter som rätt beslut av din instruktör! Visst kan man lära sig på att sitta och slita med en häst men vid någon punkt är det dags att gå vidare... dessutom är det ju bra att rida lite olika hästar och kanske är det bara bra för ditt självförtroende om du får rida en häst där saker kanske faller på plats lite lättare. Vet hur det är att sitta och slita som ett djur och känna sig som hej-kom-och-hjälp-mig... det är skönt att någon gång få känna att det går bra också :)

2014-01-18 @ 19:10:00
URL: http://www.evieastrom.blogg.se
Tuuli Elmgren

Sv; Tack snälla!

2014-01-18 @ 19:28:05
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
emma

det är väldigt roligt att utvecklas som ryttare, jag utvecklades enormt när jag fick börja rida unghästar.

2014-01-18 @ 20:35:24
URL: http://islycka.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback