Första tävlingen på...

... EMINEM! Startlistan till på söndag kom upp nyss och jag blev tilldelad Eminem, inte så oväntat direkt. Det är 70 cm, A:0 A:0, sista omgången i seriehoppningen. Då jag endast har 2 poäng än så länge betyder det att det är ungefär 0.0000000000000001% chans att jag skulle ha möjlighet att vinna själva serietävlingen, haha, så det förväntar jag mig verkligen inte. 

Den här ponnyn är riktigt svår på tävling, överhuvudtaget, och även om jag ridit honom en del så känner jag honom inte så jättebra än - vi är ett relativt nytt ekipage. Det går visserligen bättre och bättre varje gång och jag kommer med största sannolikhet att få hoppa honom imorgon, får se hur det går då, men som det ser ut nu ska jag inte fokusera på vinst.

Ska försöka rida så lugnt jag kan men samtidigt vara bestämd, han ska inte få springa i 300km/timmen, om han gör det så är det jag som ska ha bestämt det. Förutom det så måste jag tänka på tipsen som Malin gav mig, ta tag och sedan lätta ordentligt. Ska testa det ordentligt imorgon på hoppträningen, så får vi se om det faktiskt ger lika mycket resultat som det kändes som i söndags! Riktigt taggad iallafall, lite nervöst som alltid men annars nästan bara bra känslor. :D

Alice

Lycka till! :D

2014-02-06 @ 21:03:22
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Kim

Lycka till!

2014-02-06 @ 22:00:26
URL: http://kimdahl.webblogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback