Veckans Ridpass

Måndag: Uteritt med Tova, det var supermysigt och Fidla skötte sig exemplariskt. Hon var jätteduktig. Det finns inte mycket mer att säga om det ridpasset.
 
Tisdag: Jag rider ju egentligen på tisdagar med i tisdags så åkte jag bara ut dit och tog hand om henne även om Moa hade varit fruktansvärt snäll och hjälpt mig en massor. Men det var sista ridningen på Fidla den här terminen så det var mysigt att krama om henne och ge henne lite knäckebröd för att hon är så duktig :).
 
Onsdag: Vi körde lekar den här lektionen och jag hade Little May. Red barbacka och det var hur roligt som helst även om Little May körde en massa bocksprång hela tiden så jag gjorde allt jag kunde för att hålla hennes huvud uppe. Hon var pigg och tyckte det var skitkul att racea mot de andra hästarna. Hon har också en tendens att börja backa när hon blev taggad vilket jag bara behövde hantera helt enkelt. Det var rätt svårt och jag är inte van vid det men det blev bättre när jag lärde mig.
Torsdag: Jag red för en kompis och det var hoppning. Jag fick sitta på Drummer Boy vilket jag tyckte skulle bli kul. Under uppvärmningen var han pigg men ändå kontrolerbar. Han ville trava över travbommarna så fort som möjligt. Sedan så skulle vi hoppa studs och han bockade lite i galoppen, mest av glädje skulle jag tro för han tyckte det var skitkul att hoppa. Studsen gick faktiskt förvånansvärt bra, han taxerade rätt bra själv. Sedan hoppade vi en linje med 5 galoppbommar (eller 4) och en oxer i slutet. De första gångerna ville han ta två galoppbommar på en gång men tillslut hoppade han även det väldigt bra. 
 
I det stora hela var det bara att sitta lugnt på honom och själv inte vara stressad så visste han nästan helt själv vad han skulle göra. Han var mycket enklare att hoppa på än vad jag fått beskrivet för mig så det var kul. Han var ganska taggad på att hoppa och hoppade i alla lägen. Skitduktig ponny detdär med stor kapacitet.
 
Fredag: Shit... hur ska man börja med att beskriva detta ridpass? Vi lekte och jag fick Bisa. Jag valde att rida barbacka. Först körde vi ett två tre leken vilket gick bra. Sedan körde vi gymkana liknande övningar. Det gick också förvånansvärt bra faktiskt. Sedan körde vi evighetsstaffet... Jag blev själv väldigt upphetsad och Bisa blev så sjukt jäkla pigg, måste säga att jag är chockad. Efter några rundor skulle jag köra mitt tredje eller fjärde varv skulle jag tro. Sagt och gjort, nu var Bisa uppe i fart. När jag skulle stanna hamnade jag på sidan och smått hoppade av men landade på fötter. Jag blev snabbt uppslängd igen och körde nästa varv. Nu var Bisa så fruktansvärt snabb och jag låg endast någon meter bakom hästen framför. Sista långsidan... asså jäklar vilken fart jag hade. Problemet var att jag var tvungen att stanna och så skulle nästa ryttare starta. Det blev skitskumpigt och en halvkrock med en annan häst och jag flög av. Jag slog i huvudet, Bisa trampade på min tumme som nu är helt mörbulltad samt min rygg som blev uppskrapad och gör rätt ont nu.
 
Min hjälm gick sönder så en ny ska införskaffas. Att jag var lite smått förkyld gjorde defenetivt inte saken bättre. Jag fick en lätt hjärnskakning tror jag. Men jag lägger inte skulden på någon annan än mig själv. Jag har varit väldigt trött nu ett tag och är fortfarande men sånt händer. Det gjorde mest ont i stunden men herregud, varför klaga nu? Det är inte första gången jag flög av och det är lika säkert inte den sista. Jag minns inte så mycket heller förutom att jag låg på marken och sa aj. Menmen! Sånt händer! Bisa var i alla fall jätteduktig och lydig hela lektionen, hon är en sån fruktansvärt duktig ponny!
 

Anonym

Lol Emelie du landade inte på fötter😂😂 du typ halvt la dog på rygg hehe

Svar: Första avramlingen landade jag visst på fötter, jag typ hoppade av ju 😂
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-21 @ 21:46:00
Anonym

Nä set gjorde du inte 😂 du la dig på rygg haha

Svar: ehm näee, jag landade på fötter och sedan så fick jag förmkt bakvikt och hamnade på rygg så jag landade visst på fötter ;)
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-22 @ 09:42:08

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback