Ny Ridhjälm

Eftersom att min ridhjälm har gått sönder så ska en ny införskaffas. Efter många om och men lutar det åt OneK Defender Crystal Air. Min mamma är viktig med att hjälmen ska vara extra säker och eftersom att Mips Back on Track hjälmen inte längre säljs så verkar denna vara ett ritkigt säkert allternativ. Den används även av fälttävlansyttare i eliten vilket pekar mot en säker hjälm.
Den har en speciel funktion. I hjälmen sitter lufkuddar som man pumpar upp med en liten elektrisk pump som sitter i bakre delen av hjälmen. Detta ger perfekt passform vilket är jätte bra, dessutom är det väldigt skyddande om man trillar av. Den kostar rätt mycket, ca 3600 men den skyddar bra och det är mycket mer värt att ha en riktigt bra hjälm än att trilla av och skada sig rejält pågrund av hjälmen.
 
Är det någon som har denna som kan dela med sig av erfarenheter om hur hjälmen är? Jag tycker den verkar jättebra och den är ju snygg också. Det blir nog denna jag införskaffar faktiskt.

Philippa ❤️

Hon på bilden ser typ hög ut HAHAHAHAHAHHA

Svar: Hahahah jag vet hon ser ju heeelt... Borta ut 😂😂
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-23 @ 14:41:34
URL: http://Hopplapallarna.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback