Hopp Pass på Diana

Idag var det hoppning i P7an. Jag skulle först ha ridit på Smarty men av någon anledning behövde han vila mer än Diana. Därför fick jag sitta på Diana idag istället. Inte för att det var negativt för min del. Idag hoppade vi en riktigt rolig övning faktiskt och för en gångs skull hoppade vi högre än 70. Det högsta hindret låg väl på ca 85 cm.
Först red vi den lilja linjen uppifrån fast oxern va inte där. Sedan hoppade vi den från rätt håll med alla bommar och ett räcke. Sedan hoppade vi den med oxer. Det gick bra men Diana var lite småseg. Sedan så plockade Sandra (ridläraren) successivt bort en bom i taget så att vi behöll jämna galoppsprång. Samma här, Diana var lite småseg i början men sedan fick jag igång henne ordentligt och då hoppade hon rätt fint faktiskt. Sedan la vi ihop det till någon slags slinga så man hoppade det lila och sedan red runt och hoppade det röda. Det gick bra för min del, fick trycka på rätt mycket över galoppbommarna innan det röda räcket för hon var för kort i galoppen innan. Sedan la vi till att man hoppade det gröna efter det röda och det gick bra det med.
 
Jag börjar känna av att Diana ibland kanske är lite småenkel, jag hade gärna haft en ponny med lite mer energi i hoppningen. Fast sedan vet jag ju att man kan få energi i Diana, man måste bara jobba en del för att locka fram den.
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback