Dagens Ridpass

Idag hade jag hand om Fidla. Jag bestämde mig för att hoppa eftersom att det var ljust och då kunde Tova fota lite. Jag har nämligen inga bilder på oss när vi hoppar. Nu lär det desvärre bli en liten paus med hoppningen då det börjar bli kallt. Kanske kan jag hoppa i ridhuset någon dag i alla fall.
Moa hjälpte mig och var lite tränare. Hon satte upp en 5½:a på ena långsidan samt en kombination med tre hinder på andra långsidan. Först gick det jättedåligt. Jag har aldrig hoppat kombination med henne tidigare utan detta var första gången. När hon väl började förstå och när vi började höja lite så hoppade hon det bättre. Hon rev det första hindret i 5½:an nästan varje gång då det var ganska lågt och då blir hon slarvig. Andra hindret var en oxer. Vi höjde det till 80 cm, efter ett tag, för hon har börjat att klara av 80 cm nu. Första gångerna vi hoppade 80 oxern rev hon frambommen med bakhovarna men vi kom över den felfritt en gång och den gången så hoppade hon ganska så mycket över för att vara hon. 
Här rev hon den med bakhovarna. Tror att att den stora anledningen till det är att hon hoppar av väldigt nära, vilket hon gör rätt ofta så det får vi kanske träna lite på!
Till alla er som inte tror att islandshästar kan hoppa ;) Här har ni beviset. Hoppa kan hon i alla fall, kanske inte världsbäst men hon har inte heller gjort det särskilt mycket! Hindret hade lika gärna kunnat vara 1 meter, fast riktigt där är vi inte ännu. Alla bilderna i inlägget är Tovas! Tack till Tova som fotade!!
 

Philippa

Så sjuuukt fina :D!!!

Svar: taack :*
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-14 @ 20:38:51
URL: http://hopplapallarna.blogg.se
isasriddagbok.blogg.se

Jättefina bilder!
Det är ingen utav er som har bilder på Etolie som står på Stockby? Om hon står kvar vill säga :)

Svar: Jo! Hon står kvar! Lägger ut några ikväll :)
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-15 @ 00:54:11
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/
Vanessa

Så sjukt snygga framben! <3

Svar: Taack :*
kombiryttarna.blogg.se

2014-12-15 @ 08:09:29
URL: http://tev.blogg.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback