Smarty Party

 
Igår fick jag sitta på en liten sjuårig d-ponnykille som heter Smarty, de som läst bloggen ett tag vet nog ungefär vem det är. Jättetrevlig ponny som alltid är lika rolig att rida! 

Som Emelie skrev så jobbade vi mest innanför spåret och det var en väldigt bra och nyttig övning för honom. Han kändes väldigt vinglig och "bäbis" igår, behövde stöttning från mig hela tiden för att inte försvinna åt något håll. Skulle tro att han är lite trött och inte har så bra kondition efter betet, att han inte riktigt orkade bära upp sig själv. I skritten var han iallafall väldigt fin i munnen och duktig, inga större problem där.

Traven tog emot lite mer och jag kopplade bort all "formtänk" för att endast försöka balansera upp och hjälpa Smarty så mycket jag kunde. Vi galopperade inte så mycket utan endast korta sträckor och även där orkade han inte så mycket, ännu mindre än i traven och dessutom bestämde han sig för att det var myyycket lättare att fatta fel galopp vilket han gjorde en del gånger trots att jag var väldigt tydlig. När han till slut fattat rätt galopp så rullade jag bara på i lite lättare sits och berömde massor, inget annat fokus förutom att hålla galoppen och det kändes som ett bra upplägg igår för att inte stressa honom.

När vi travade av var han riktigt fin och låg i formen, lite ryttarmissar från min sida ibland men annars så. Tycker verkligen om den här lilla ponnyn i dressyr, han är alltid lika positiv och gör sitt bästa. Dessutom är han SÅ jäkla snygg när han slappnar av och går i form, en riktig liten dressyrponny enligt mig.
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback