Ridningen i Fredags

I Fredags var det dressyr i kombin samt att jag red för min kompis Vanessa i dressyrspecialen. Först om passet i komibin: Jag fick Diana vilket jag blev väldigt glad över. Jag kämpade mycket under passet med att få igång henne och få in bakbenen under henne. Jag tycker väl att jag lyckades lite med just bakbenen men avslappnad blev hon definitivt. Det skummade om hela henne, sötan. Dock så är det väldigt lätt hänt att hon hamnar bakom lod vilket är något man verkligen får kämpa med. Stundvis gick hon väldigt fint med huvudet men sedan gled mulen för långt in. Det är något att kämpa med vilket jag tycker är kul. Hon var trotts allt fin, vi gjorde en övning där man flyttade sidvärts och sedan framdelsvändning, på en fyrkant. Hon förstod inte riktigt först men efter några gånger var hon riktigt duktig. Jag vet mycket bättre nu vad jag behöver arbeta på med henne!
 
Jag red sedan för Vanessa och fick då Lucky Strike, inte en häst jag känner så bra. Vi red runt på en volt och gjorde någon väldigt oklar övning men det gick bra. Han var stundvis rätt lugn och fin men spände ihop sig när han inte förstod. Rolig men speciell häst. Vet inte vad mer jag ska säga om det passet. Jag är väl nöjd med tanke på att jag inte rider honom speciellt ofta överhuvudtaget. 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback