Dagens Ridpass

Copyright Tova
Idag red jag för en kompis vid namn Emilia. Jag fick sitta på en ponny vid namn Betty. Av någon konstig anledning verkar det som att Lotta nu har fått för sig att jag ska rida henne. Till en böjan var jag extreemt negativ till det, jag fick nämligen rida henne i fredags och det kändes bara piss. Idag ville hon att jag skulle rida henne för att "fortsätta". Men det gick mycket bättre idag. Hon krullar lätt ihop sig men när man väl får henne att söka sig fram till handen blir hon riktigt fin. Det var stundvis som hon hade ordentligt stöd men till stora delen krullade hon ihop sig vilket var lite jobbigt. Jag ser mycket av Emma i henne. 
 
Vilket fall som helst så vore det kanske kul att rida henne för det är otroligt mycket utmaning. Hon är rätt seg och går väldigt lätt bakom hand. Hon kan stanna i hoppningen men är en riktig pärla när man lyckas (från vad jag har sätt). Vi får se hur det blir helt enkelt. 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback