Bellissa

Jag har inte skrivit så mycket om Bellissa så det måste vara förvirrande för vissa av er. Iallafall så är jag medryttare på henne och rider henne ca en gång i veckan, ibland mer. Har ridit henne från februari skulle jag tro, något sådant.

Bellissa är 13 år gammal och runt 170 cm i manken skulle jag tro. Väldigt fin stam och både hoppar och rör sig jättebra, men på grund av hennes temperament så var det ingen som vågade rida henne, så när hennes nuvarande ägare köpte henne som femåring fick hon börja om helt från början. Numera är hon världens snällaste häst på ridbanan men fortfarande jobbig att rida ut på, då hon stegrar, bockar och gör lite allt möjligt. 
 
När jag började rida henne gick hon som en giraff och jag kunde inte ens fatta galopp, hon slängtravade bara. Vi har tränat lite för tränare och vi har verkligen utvecklats jättemycket tillsammans! Nu kan vi dessutom skritta ut ensamma vilket inte gick för några månader sedan, då hade hon slängt av mig direkt. Tyvärr har hon varit skadad och just nu håller vi på att sätta igång henne, så nu håller jag tummarna för att hon håller sig frisk så kan vi förhoppningsvis börja träna och rida mer ordentligt om några veckor igen.

Bilder på oss, bilderna längst upp är äldst och de nedre är nya så ser man lite tydligare vår utveckling. Dock är det väldigt lång tid mellan de två första bilderna och resten. 
 
 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback