Mål i hoppningen 2014

Mer eftergift i hoppningen
Det är inte så att jag sitter och drar hästen i munnen, är i bakvikt eller liknande, då jag är lagom framåtlutad men däremot så skulle jag vilja ge hästen lite mer frihet med handen i språnget. Det är även bra för om hästen skulle ta ett litet större språng än vad man är beredd på så är det mycket mindre risk att man rycker den i munnen.

Bättre stöd i stigbygeln
Tyvärr så har det blivit så att jag tappar stödet lite precis över hindret då jag vill driva på och hjälpa hästen över hindret. Hälarna ska vara nedtrampade och jag ska stå i stigbyglarna utan att knipa med knäna eller liknande. Det kommer förbättra min balans väldigt mycket.

Säkrare i mig själv
Det här är egentligen inte något som jag kan träna på så, men det är något jag strävar efter och som endast kommer att uppnås genom att hoppa, hoppa, hoppa. Jag vill bli säkrare i mig själv och våga rida på även om hästen kan stanna, samt kunna styra mot ett lite högre / bredare hinder utan att vara nervös. Det här är något som har förbättrats otroligt mycket sedan jag började i kombin, men osäkerheten är inte helt borta än - och jag vill få bort den helt och hållet.
Kolla hälarna..


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback