Vad är en bra tränare?

Jag är ganska kräsen när det gäller tränare, tycker inte det är kul att rida för tränare som man inte passar ihop med. Man lär sig inte så mycket och det fungerar inte bra, helt enkelt.

• Lyssnar på mina tankar och åsikter.
• Inte stå och skrika på mig när jag gör fel, utan säga till på ett snällt sätt.
• Ge beröm.

De här tre punkterna är de absolut viktigaste sakerna, är inte en tränare så här så byter jag direkt. Klarar inte av personer som skriker på mig, då får jag bara dåligt självförtroende, men självklart ska h*n kunna säga till om jag gör fel. Då är det såklart även viktigt att tränaren säger vad jag ska göra bättre. Samma sak med beröm, jag vill kunna få beröm om det går bra och jag gör rätt. 
De två tränarna jag rider för just nu, Sandra (P7) och Lotta (Kombin), är verkligen otroligt bra! Säger till på ett vänligt sätt, ger beröm och är framförallt väldigt bra på att hjälpa varje elev individuellt. Nästan alla tränare på vårt stall är grymt duktiga, men det är några som jag verkligen passar ihop med. Personkemin stämmer helt enkelt inte. Så kan det ju också vara, och det behöver inte betyda att tränaren i fråga är dålig eller liknande.

Vad tycker ni är viktigt för att en tränare ska räknas som bra?

emmie

vad fin blogg! besök gärna min om du har lust! och var inte rädd för att skicka iväg en liten kommentar!!

kram!

2013-11-22 @ 18:23:44
URL: http://emmielindholm.horseworld.se

Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback