Vad är viktigt för att man ska orka blogga på en blogg?

Jag har bloggat i flera år på en herrans massa bloggar, tror inte ens att jag minns alla om jag sa vara ärlig. Men den blogg som jag haft allra längst var Ponnysmurfarnas, en blogg jag drev med en tjej som heter Lina. Den bloggen hade vi i ett och ett halvt år och på slutet så var den faktiskt relativt stor (iallafall för mig). Efter det har jag inte riktigt hittat det där suget för att orka blogga på en blogg, har testat att blogga med några personer, testat att blogga själv osv men inget har känts 100 % rätt. Nu, äntligen, känns det som att jag har hittat bloggen och personen jag faktiskt vill blogga med. 

För att jag ska kunna blogga på en blogg en längre tid så behöver jag blogga med någon annan, har sedan länge gett upp idén att blogga själv. Det är inte jag; jag vill samarbeta med någon, bolla idéer och växa tillsammans. Därför är det otroligt viktigt att jag hittar någon som vill samma sak och är lik mig. Emelie och jag är bra vänner, bloggar på ett likt sätt, strävar mot samma mål - tre saker som talar för att vi två kommer kunna lyckas ihop.
Förutom det jag skrivit ovan så är själva bloggen viktigt. Man måste trivas med sitt bloggnamn, design, portal och allt annat som hör till. Annars är det så lätt att man tappar suget och slutar. Det är verkligen värt den där extra timmen att kolla upp om det inte finns något bättre bloggnamn, att lägga till några mer detaljer på designen, skaffa en åsikt om vilken bloggportal som är bäst för dig innan du skapar bloggen!

Än så länge trivs jag superbra på den här bloggen och jag tror och hoppas att Emelie känner likadant. Det är så viktigt att trivas på sin blogg, gör man inte det så tröttnar både bloggaren och läsarna. 


Namn:
V.I.P?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback